2 Ekim 2011 Pazar

kurdele nakışı ayçiçeği yapımı

 

Bugüne kadar kurdele nakışı örnekleriyle ilgili bir çok çalışmaya yer verdim sitemde. Bugün itibariyle bu örneklerde bolca kullanılan teknikler için yeni bir çalışmaya yer vermek istiyorum…Umarım yeni başlayanlar için yararlı olan bir çalışma olur…Bildiğim ve elimden geldiği kadarıyla kurdele nakışı tekniklerini aşama aşma resimli olarak göstermeyi düşünüyorum..Bu bir yazı serisi şeklinde olacak inşallah…pek kolay olmayacak ama zahmetsiz rahmet olmuyor malesef:)..Bu yazı serisinde bana yorumlarınızla destek olursanız sevinirim..
Şimdi sizinle ilk olarak Kurdeleden Ayçiçeği Tekniğini adım adım yapım aşamalarını inceleyelim. Bu örnek yapımında kullanılan gereçler:
  • 20 mm genişliğinde 100 cm lik kurdele
  • Dikiş iğnesi
  • Kurdele rengine uygun ip
Adım Adım Kurdele Nakışı Ayçiçeği Tekniği - Resim 1 Ilk olarak 100 cm lik kurdeleyi 2 cm lik aralıklarla resimde görüldüğü gibi işaretleyiniz. İşin ehli olanlar göz kararıyla yapabilir :)
Adım Adım Kurdele Nakışı Ayçiçeği Tekniği - Resim 2 İğneniz ile ince aralıkla kurdeleyi teğerleyiniz.
Adım Adım Kurdele Nakışı Ayçiçeği Tekniği - Resim 3 Resimde gördüğünüz gibi kurdeleyi eşit aralıklarla teğerlemeye devam ediniz.
Adım Adım Kurdele Nakışı Ayçiçeği Tekniği - Resim 5 Teğerleme işi bittikten sonra, ipi çekerek yavaş yavaş büzdürün
Adım Adım Kurdele Nakışı Ayçiçeği Tekniği - Resim 7 Büzdürme aşamasında dikkat etmeniz gereken bir nokta da, büzdürüken teğerlediğiniz bölmeleri hepsi aynı yönde olacak şekilde düzeltmenizdir.
Adım Adım Kurdele Nakışı Ayçiçeği Tekniği - Resim 8 Büzdürme işi bittikten sonra çiçeğin iki ucu birleştirilip dikilir.
Adım Adım Kurdele Nakışı Ayçiçeği Tekniği - Resim 9 Kumaşa dikim aşamasında, çiçek orta yerindeki dikiş yerlerinden monte edilir. Tercihe göre ortasına kum boncuk da dikilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder